Keksz-szalámi

Tudom, azt hihetnétek, hogy mi csak édességet eszünk, de nem így van - sajnos. De most őszintén: inkább ezt a receptet nézegetnétek, vagy a ma ebédre evett halat rizzsel? ;-)

Mi ezt a családban keksztekercsnek hívjuk, de mivel a keksztekercs elvileg a fehér krémmel töltött kakaós kekszmassza, inkább nem keverlek össze :-)



Keresztanyám a nagy májer ebben, karácsony tájékán szerintem kilószám gyártja. (Aztán lehet, hogy ez az összes, ami készül, és mindet nekünk adja :-D) Kaptam már a Jézuskától is 1-2 rúddal, sosem maradhatott el.
Aztán amikor távol kerültünk egymástól karácsonyra, magamra maradtam. Elkértem a receptet, el is készült, de nem írtam fel. Feledésbe merült. Tavaly előtt egy nagyon-nagyon klassz újságban találtam egy hasonlót, megcsináltam, szuper lett. Több más recepttel együtt. Az újságot több mint valószínű, hogy kidobtam, mert égre földre kerestem... Belekeveredhetett a reklámújságok közé... Tavaly találtam egy receptet, amiben csak keksz van, a massza pedig olvasztott csokival készül. Rémesen geil lett, alig bírtuk megenni. Hideg kutya néven ismert desszert (Kalter Hund), ha ez valakinek mond valamit...



És idén. Egy újságból kitépett oldalon találtam valami hasonlót. A hozzávalók is stimmeltek nagyjából, ahhoz képest, amit a Keresztanyám csinál. Nekiláttam. Mire összeállt a massza, biztosan tudtam, hogy nem lesz olyan, mint a képen, pedig a vaj mennyiségét még meg is emeltem. Elvileg rúdba kell sodorni. Hát, ezekkel a hozzávalókkal biztosan nem. Amikor már az idegbaj kerülgetett, fogtam az őzgerincet, és belenyomkodtam. Láss csodát, várakozásaim ellenére, néhány óra múlva a jó régi családi keksztekercsünk vigyorgott rám. 
Szerintem nincs a világon még egy ilyen madár, aki ilyen hosszú utat tesz meg a végső keksztekercs receptig, de megérte :-)
A mennyiségeket kicsit módosítottam, az eredeti recept 250 g kekszet ír, és 100-100 g diót és kandírozott gyömbért. Nekem ennyi kekszem volt, és elhasználtam a sütögetésből maradt bontott magokat és aszalványokat.



Hozzávalók:
  • 200 g teljes kiőrlésű vajas keksz
  • 125 g dió, kesudió, szeletelt mandula vegyesen
  • 125 g aszalt áfonya és aszalt barack vegyesen
  • 50 ml tej
  • 160 g vaj
  • 50 g kókuszvirágcukor
  • 2 púpos evőkanál kakaópor
  • 1 nagy teáskanál mézeskalács fűszerkeverék

Elkészítés:
  • A kekszet kis darabokra törjük, az olajos magokat és az aszalványokat apróra vágjuk. Egy nagy tálban összekeverjük őket.
  • Összemelegítjük a tejet, a vajat, a kókuszcukrot, a kakaót és a fűszert, amíg minden fel nem olvad. Ráöntjük a száraz hozzávalókra, és jól összedolgozzuk. Rövid időre hűtőszekrénybe tesszük.
  • Egy őzgerincformát kibélelünk frissen tartó fóliával, beleöntjük a masszát. Jó alaposan belenyomkodjuk, a tetején zárjuk a fóliát és hűtőbe tesszük.
  • Tálalás előtt felszeleteljük. Egy hétig biztosan eláll, lehet tovább is, de nálunk elfogyott :D

Forrás: Schrot&Korn


Megjegyzések