Mogyoróvajas amarantszelet

Kicsit egyszerűbb, és kevesebb hozzávalót is igényel, mint a másik amarant szeletem. A kötőanyag nagy része /fele :-)/ mogyoróvaj, így elég domináns az íze. Elsőre 130 grammos csokim volt itthon, és 10 dkg megolvasztása után olyan kevéske maradt, hogy kár lett volna visszacsomagolni. Elég emberes lett rajta a bevonó réteg, tesóm szerint "ez pont így jó..." Hát, erre azért nem vennék mérget, a következő adag kevesebbel készült. Panasz erre sem volt :-) 


Kezembe került egy fűszermalom, rózsabors és vanília van benne, természetesen enélkül is isteni, de nem tudom túl gyakran használni, így bedobtam. A kakaóbabtöret is elhagyható, nehogy a hiánya miatt valaki ne álljon neki, de ha tudsz szerezni, csak javít rajta! Agavéból elég sok elmegy bele, de nem mertem mézre cserélni, még másodszorra sem, mert az első adag teljesen jól sikerült, ahogy annak lennie kell. Viszont találtam olyan müzliszelet receptet, ami mandulavajjal és mézzel dolgozik, már ki is próbáltam, működik, de ragacsosabb.



Bögrés volt az eredeti recept, én átdolgoztam decire, és az amarantot is egyszerűbb volt így kimérni. De adok kábé értékeket, mérlegre nem tettem, de a zacsón/üvegen látom, mennyi fogyott :-)



Hozzávalók:
  • fél liter puffasztott amarant, kb. 80-90 gramm
  • 1 dl agavé szirup (esetleg méz)
  • 1 dl mogyoróvaj, kb. 150 gramm
  • csipet (himalája) só
  • 10 dkg csoki (60-70% legalább)
  • kakaóbabtöret, vanília, rózsabors



Elkészítés:
  • Gőz fölött megolvasztjuk az agavészirupot és a mogyoróvajat.
  • A puffasztott amarantot összekeverjük egy csipet sóval, majd összedolgozzuk az olvasztott keverékünkkel.
  • Itt is szögletes sütőkeretet használtam, mint a müzliszeletnél, mert nincs olyan pici tepsim, amiben szép magas lenne. Keret nélkül is dolgozhatsz, teríts sütőpapírt egy nagy vágódeszkára, és azon egyengesd el.
  • Gőz fölött megolvasztjuk a csokit, ráöntjük a masszánkra. Még amíg a csoki meleg, megszórjuk kakaóbabtörettel és ha van, vaníliával, rózsaborssal. Szépen beleolvad a csokiba, nem fog lepotyogni.
  • Hűtőbe tesszük, amíg a csoki megdermed, utána nem kötelező bent tartani. Kicsit keményebb lesz. Próbáld ki, hogy ízlik jobban.
  • Érdemes fél-egy óra után felvágni, amikor a csoki épp megdermed, nehogy később össze-vissza törjön a szeletelésnél. Nincs benne plusz olaj, tehát nem túl rugalmas a bevonó. Sőt, egyáltalán nem az :-)

Jó étvágyat!




http://www.tee-kesselchen.de/2015/01/21/erdnuss-quinoa-happen-vegan/

Megjegyzések