Snickers (nyers)

Timi, itt a csoki, csináld meg!! (Ha a pisztáciással kezded, aztán ezt rögtön utána készíted, a kettő között nem kell elmosni az aprítód :-D)



Elképzelhetőnek tartom, hogy utáltok az édességek miatt, de azt hiszem, ezt jobb nézegetni, mint a mai cukkinipuffancsomat, amit ebédre sütöttem ki gyorsan :-)) Van viszont egy világbajnok tésztám, igazi nyári kaja, a szószkészítés hamarabb megvan, mint amíg a tészta megfő. És csak egy kis tál kell hozzá, na meg a fokhagymanyomó. Legközelebb ezt hozom. Becsszó.



Kicsit kezd csillapodni a hőség, ha tehetitek, menjetek el egyet este fagyizni, mi is azt tesszük, csak még várjuk haza a ház urát ;-) Blogolni is csak jegeskávéval lehet. Apropó, jegeskávé: fagyassz le kávét jégkockatartóba. Ezeket a kockákat öntsd fel növényi tejjel. Nem fogod megbánni :-)



A múltkori bonbon nagyon bejött, újra elkészítettem. Viszont lusta voltam, nem akartam annyit rétegezni. Csak mindent együtt összedaráltam. Kicsit sósabb lett, máson nem változtattam. Viszont amikor beleharaptam.................. Egy darabig nem tudtam hová tenni az ízt. Tudtam, hogy ismerős, de honnan?!?! És akkor leesett: hát én házi snickers bonbont csináltam. Úgyhogy nem is váratott sokat magára, szelet formát adtam neki. Íme.
Kétféle datolyát használtam, tutira akartam menni. Lehet egyfélével is, lejjebb kitérek rá, akkor mit hogyan változtathatsz. Nyers recept, leszámítva a csokit, de ha azt is magad készíted kakaóvajból és kakaóból, akkor 100% élő édességed lesz. Mivel nyers, szabadon variálható ;-)



Hozzávalók 4 naaaagy szelethez:
  • 10 dkg datolya, kb. 6 db medjool datolya
  • 2 ek. földimogyoróvaj
  • csapott kk. himalája só
  • egy marék pucolt földimogyoró
  • 2-3 ek. almalésűrítmény (vagy agavészirup)
  • kb. 10 dkg étcsoki 




Elkészítés:
  • Tegyük aprítógépbe a sima datolyát, a mogyoróvajat és a sót.
  • Jól dolgozd össze, amíg golyóvá össze nem áll.
  • Nyomkodd egy sütőpapírral bélelt tálcára, nyomd bele a felezett mogyorókat. Tedd hűtőbe.
  • Újra aprítógép, most a puha medjool datolya megy bele az almalésűrítménnyel. Annyi szirupot tegyél bele, hogy kenhető legyen a massza. Ne félj tőle, hogy túl édes lesz, ez lesz a "karamellréteg", elbírja :-)
  • Kend a mogyorórétegre. Vissza vele a hűtőbe.
  • Szeleteld fel, vondd be olvasztott csokival, hűtsd le újra. Kész!



Ha csak egyféle datolyát használsz, és az a sima fajta: a "karamellhez" több édesítőre lesz szükséged, hogy kenhető legyen. Segíthetsz rajta vízzel is, így viszont romlandóbb lesz. Egyébként kétlem, hogy megérné a penészedést  :-D
Ha csak medjool datolyád van: az alapod lehet, hogy túl puha lesz. Próbálkozz egy kis mogyorót is beledarálni, vagy eleve darált mogyorót hozzákeverni, az besűrítheti.
Almalésűrítmény helyett: eredetileg agavészirupot szerettem volna használni, de anyukám odavolt érte, így elajándékoztam a kávéjába :-) Tartottam tőle, hogy átüt az alma íze, de nem így történt. Működhet tehát agavészirup, rizsszirup, de kapható már készen datolyaszirup is. Ezt nem ismerem, nem tudom, mennyire sűrű, az is lehet, hogy magában helyettesíti a karamellréteget. Méz... Nos, szerintem ragacsos lenne vele, ez ugyanis sűrűbb, mint a szirupok, de megpróbálhatod, rossz biztosan azzal sem lesz :-D

Szép, napos délután mindenkinek!!

Megjegyzések