Pisztáciás bonbon

Szorítson értem mindenki, hatalmas darab csülök fődögél a konyhámban. Amúgy is vannak fenntartásaim a képességeimmel kapcsolatban, de hogy nem teljesen fér bele a lábosomba, na, azzal nem számoltam. Neccesen, de vízben van, 1.6 kiló, mert csak ekkora volt a boltban. 



Mindenki szorít, mi pedig remélhetőleg csülkös bablevest vacsorázunk. Rosszabb esetben is egy sima bablevest, tehát a nap nem zárulhat rosszul :-D Ebben az időben nem is lehet mást. Tegnap még azt hittem, ma jeges tea receptekkel fogok próbálkozni, de hideg van és szakadó eső, mindjárt főzök is egy forró teát. Na de térjünk át a mai receptre, kicsit el is távolodok akkor a csülöktől..... :-)



Marcipán pisztáciából, csokival körülölelve. Kétféle verzióban próbáltam, ez nyert. Először sötétzöld pisztáciával készült, amit étcsokival vontam be, másodszor a halványzölddel, ezt fehér csokival vontam be. Dobtam rá málnaport, mert a fehér csokin minden jól mutat, és egy szem pisztáciát is.



Hozzávalók kb. 15 kisebb bonbonhoz:
  • 10 dkg pisztácia (pucolva)
  • 1-2 ek. méz vagy agavé, vagy más folyékony édesítő
  • fehér csoki
  • fagyasztva szárított málnapor (opcionális :-D)



Elkészítés:
  • Díszítéshez tegyünk félre 15-20 pisztáciát.
  • Aprítógépben ledaráljuk a pisztáciát. Hagyjuk tovább dolgozni a gépet, mintha pisztáciavajat szeretnénk készíteni. Kezdjen el olajosodni. Ha belenyomjuk a masszába az ujjunkat, kicsit álljon össze.
  • Dolgozzuk hozzá a mézet/agavét.
  • Formáljunk golyókat. Nekem kifolyt belőle az olaj, a sötétzöldből nem annyira, mint most, vagy a darálás mértékét nem találtam el olyan jól, vagy olajosabb ez a fajta, nem tudom. Zöld olaj folyik a pulton, erre azért készülj fel :-)
  • Tegyük hűtőbe a golyókat, úgy könnyebb lesz bevonni csokival. Ha sietsz, fagyasztóba tedd.
  • Olvaszd fel a fehér csokit, kb. 10 dekát, de maradni fog belőle... Vond be a golyókat, szórj rájuk málnaport és nyomj egy egész szem pisztáciát a tetejére.


Megjegyzések