Egyszerű szezámos tészta

Egyszerű és nagyszerű. Roberta kedvence :-) Pillanatok alatt kész, csípős, egyszerű, különleges is meg nem is, szabadon variálható a fűszerezése. Ezt ígértem a Snickers receptemben.



Nem gondoltam volna, hogy jó lesz, megmondom őszintén, elég lötyi a szósz, nincs is benne sok minden, bennem volt a félsz, hogy szégyenszemre pizzát fogunk rendelni. Nos, nem rendeltünk :-D Csíp, mint a pokol, leveheted a fűszerezést. Hárman ettük, ez a mennyiség három közepes adag, a szósz pont passzol hozzá. Nem is variálom, játszadozhatsz a mennyiségekkel, ha többre/kevesebbre van szükséged. Az eredeti receptet átvariáltam a konyhámban fellelhető összetevőkre. Rizsecetet pl. csak emiatt nem vettem. A sima olajat azonban kihagytam, mert a szezámolajat viszont beszereztem hozzá, így abból került bele több. Készülhet friss gyömbérrel a szárított helyett, csilipor helyett is mehet friss, vagy csiliolaj, cseppek, bármi. A lényeg, hogy legyen szójaszószod, csilid, gyömbéred és fokhagymád, akármilyen formában. Elronthatatlan!! Sózni nem kell, a szójaszósz sós, vigyázz vele!! A szóját gyakran génkezelik, igyekezz bio szószt venni.



Hozzávalók 3 adagra:
  • 25 dkg teljes kiőrlésű tészta, pici himalája só
  • 60-70 ml szójaszósz (BIO!!)
  • 2 tk. balzsamecet
  • 2. tk. szezámolaj
  • 3 gerezd zúzott fokhagyma
  • 1 csapott tk. gyömbérpor
  • 1 csapott tk. cayenne chili por
  • póréhagyma zöld vége, felkarikázva
  • szezámmag (nálam most hántolatlan)
  • (Opcionálisan: sajt - a többiek szórtak rá, én maradtam a puritán verziónál...)




Elkészítés:
  • A tésztát rögtön fel is teheted főni sós vízbe, a szósz egy szempillantás alatt kész.
  • A szósz hozzávalóit összekeverjük. Próbáltam úgy is, hogy állni hagytam, nem lett sokkal intenzívebb, tehát felesleges előre dolgozni vele.
  • A tésztát leszűrjük, mehet vissza a lábosba, nyakon öntjük a szósszal és alaposan összeforgatjuk.
  • Szezámmaggal és friss hagymával tálaljuk. (Esetleg reszelt sajttal, ha anélkül nem tudunk tésztát enni :-D)


Jó étvágyat!



Forrás: http://www.gimmesomeoven.com/sesame-noodles/

Megjegyzések