Flantészta (pate a foncer) alaprecept

Van még bögrére való kiszúróm, meg is mutatom :-) Van bevált omlós tészta receptem, nagyon szeretem, de néha nem árt újat kipróbálni. Michael Roux Tésztavarázs című könyvét lapoztam fel, És elsőként erre esett a választásom. Ez a méregtelenítésünk előtti utolsó édesség ;-) Már benne járunk két napja a kúrában, még a kezdeti kóválygásnál tartunk, böjti recept későb... :-)
Ki is díszítettem őket, egyszerű cukormázzal, nyírfacukorból, valamint természetes ételfestékkel.




Hozzávalók:
  • 250 g tk. liszt
  • 125 g puha vaj, felkockázva
  • 1 tojás
  • 1 ek. rapadura
  • fél tk. só
  • 40 ml víz


Elkészítés:
  • A hozzávalókat a fenti sorrendben összedolgozzuk a robotgép dagasztó karjával. A végén kézzel átgyúrkodtam, hogy gombócot tudjak belőle formázni.
  • Betesszük a hűtőbe, hogy visszakeményedjen a vaj. Nem kell órákat dermeszteni, elég kb. fél óra, de ha nem használjuk fel azonnal, pihenhet akár pár napot is.
  • Lisztezett deszkán kinyújtjuk, kiszaggatjuk, 160-180 fokos sütőben megsütjük. Én forró sütőbe tettem, 200 fokra, fel is púposodott az első tepsi. A következőnél lejjebb vettem a hőfokot, azok szépek lettek.





Cukormáz: Az ételfestéket (Biovegan) feloldottam 1 ek. vízben, kicsit állni hagytam. Kevertem bele nyírfaporcukrot, és annyi vizet tettem még hozzá, hogy sűrű, de kenhető pasztát kapjak. Ezekkel kentem meg a sütiket. Díszítő tollat használtam, rácson dolgoztam. Lecsöpöghet, mindenképp tegyél alá valamit.

Maradt még pár szem, de elkezdtük a kúrát, úgyhogy ma be is dobozoltam őket, ne legyenek szem előtt :-D

Jó étvágyat!




Megjegyzések