Csokihab

Régóta foglalkoztatott a csokimousse, de a nyers tojás visszatántorított. A vegán változatok is jól néznek ki, sőt, én a nyers csokikrémért egyenesen odavagyok (recept jön!), de ezt a habos-babos textúrát egyik sem tudja. Volt olyan recept, ami csak sárgáját írt, volt, ami csak fehéret. Aztán rátaláltam egy olyanra, amihez az egész tojásokat fel lehet használni. A recept AV boszikonyhájában van, gondoltam itt nem csalódhatok. Amikor elolvastam, milyen egyszerű az egész, elhatároztam magam: jöjjön a nyers tojás.




Keresztanyám küldött nekem nemrég ajándékba egy tábla 70%-os keserűcsokit, őt választottam a nagy pillanatra ;-) Én magasabb kakaótartalmú csokit szoktam venni, de mákom van, hogy tőle ilyet kaptam, mert épp elég kesernyés így is. Még nekem is, és én étcsoki-rajongó vagyok. Javaslom, előbb ilyennel próbálkozzatok. Ami mousse-okat eddig kóstoltam, mind émelyítően édes volt. Na ez nem az. Csokis, nagyon-nagyon csokis! És habos, de mégis kemény, és és és és.......... hmmm... :-)



Keveset csináltam, mert pár napig egyedül vagyok itthon. Két kis desszertes pohárkával lett belőle. Épp eszegetem, hát nem vagyok benne biztos, hogy még a másikat is legyűröm. Falatnyi mennyország, az biztos, de elég kiadós. Szóval ezt a kis mini adagot mutatom be, duplázhattok :-) Vagy készíthetitek 3 tojással és 10 dkg csokival is, ahogy az eredeti recept írja (lásd a forrást lent).



Hozzávalók:
  • 60 g étcsoki, kb. 70%-os (mákom volt, a tábla, amit kaptam, 125 grammos volt :-D)
  • 2 tojás



Elkészítés:
  • A tojásokat válasszuk szét. Fehérjét egy nagyobb műanyag tálba, sárgája mehet egy icipici pohárba is.
  • A csokit gőz felett megolvasztjuk. Folyamatosan kevergessük, és ha már csak néhány darabka van bent egészben, húzzuk is le a tűzről. Így szépen elolvad, és nem hevítjük túl. Itt szilikonlapáttal dolgoztam.
  • A fehérjét verjük kemény habbá. Akkor jó, ha fejre lehet fordítani a tálat (megpróbáltam, meg szoktam :-D)
  • Keverjük a tojások sárgáját az olvadt csokihoz. Itt elővettem a kézi habverőt. Össze fogja kapni, ne lepődj meg.
  • Egy keveset a fehérjéből tegyünk hozzá, keverjük bele. Ezután jöhet a többi fehérje is, itt tegyük le a habverőt, váltsunk vissza a lapátra és alulról felfelé dolgozzuk össze az egészet. Türelem! Egyszer csak selymessé válik, és szépen elválik majd az edény falától.
  • Ekkor kitöltjük kis üvegekbe vagy desszertes tányérokba, bármibe, és hűtőbe tesszük 1-2 órára. Pezsgős pohárban is jól mutat, ebbe habzsákkal tudod belenyomni. Nem volt annyi energiám, hogy a habzsákom is elmosogassam... :-)
  • Díszíthetjük tejszínhabbal, gyümölccsel, amivel jól esik.


Jó étvágyat!



Forrás: http://antalvali.com/boszorkanykonyha/eheto/francia_csokihab_recept

Megjegyzések