Banános-kardamomos brownie

Ismét új helyen lakunk - nincs konyhám. Semennyi sem... Az őszi szabadság alatt igyekeztem előre dolgozni, de annyi tennivalónk volt, hogy ez nem volt egyszerű. Lélekmelengető kekszreceptjeim vannak, nagyon jól fognak jönni a hideg téli estékre, forró teához, forró csokihoz vagy forralt borhoz.
Aztán márciusban, amikor ismét kis hazánkban leszünk (és egy konyhai felújítás is lezajlik majd), újra csatasorba állok, és próbálom nem desszertekre csorgatni a nyálatok :-)



Jöjjön most egy brownie recept, egy német nyelvű könyvből, 1001 Kekse a címe. Kicsit átdolgoztam, de nem sokban tértem el.
Mikor kész lettem, nagyon igyekeztem, hogy kiszedjem a tepsiből. Addig-addig forgattam meg ügyeskedtem vele, hogy ketté törtem :-) A fotón az ép darabokat láthatod... :-) Szóval a végén csak óvatosan!



Hozzávalók:
  • 15 dkg graham liszt
  • 3 ek. kakaó
  • 1 csapott tk. sütőpor
  • 1 csipet himalája só
  • 2 nagy banán
  • 10 dkg xilit
  • 1 tojás
  • 1 dl natúr joghurt
  • 3 szem kardamom



Elkészítés:
  • A száraz hozzávalókat összekeverjük.
  • A banánt villával összetörjük. A kardamom tokokat szétszedjük, a magokat összetörjük. Nem volt kéznél a mozsaram, egy nagy kés lapjával kilapítottam őket, majd a kés pengéjével szétzúztam.
  • A banánt, a kardamomot, a tojást és a xilitet összedolgozzuk, majd hozzákeverjük a joghurtot is.
  • A végén mehetnek bele a száraz összetevők.
  • Kivajazott tepsibe (kb. 20x30 cm) öntjük, 180 fokon (közepes lángon) 30 percet sütjük. Kicsit várjunk, hadd hűljön, majd szeletelhetjük.


Jó étvágyat!


Megjegyzések