Mézes szelet

Egy sorsjegyen láttam meg a receptet :-) Reformosítottam, ez lett belőle. Anyósom szerint Marlenka. 



Ez volt az első alkalom, hogy egyedül több lapos süteményt készítettem. Volt egy kis felfordulás, nem mondom, de a süti elkészült. A lapokkal óvatosan kell bánni, frissen kisülve érzékenyek (gondolom mint minden vékony lapos sütemény...) Az egyiket el is ejtettem, volt ijedség (és sikítozás...), aztán apósom valahogy felkanalazta velem a kettétört lapot. Az összeállításnál már nem volt gond, a krém összefogta, mintha mi sem történt volna... :-))
A tejet kivételesen nem hagytam el, még nem készítettem hasonló sütit, nem voltam elég bátor :-)



Hozzávalók:

Tészta:
  • 60 dkg graham liszt (vagy más finomítatlan liszt)
  • 2 csapott tk. szódabikarbóna
  • 3 ek. kakaó
  • 2 tojás
  • 5 ek. tej
  • 8 ek. méz
  • 15 dkg vaj

Krém:
  • 7 dl tej
  • 5 ek. graham liszt
  • 4 tojás sárgája
  • 1 rúd vanília
  • 15 dkg rapadura (vagy más természetes édesítő)
  • 25 dkg vaj

Tetejére:
  • 5 dkg étcsoki



Elkésztítés:
  • A krémhez 5 deci tejet felteszünk forrni, beledobjuk a vaníliarúd héját is.
  • A maradék két decit a liszttel, a tojással és a rúd kikapart belsejével összedolgozzunk, majd lassan belecsorgatjuk a tejbe, és sűrűre összefőzzük. 
  • Ezután mehet bele a rapadura.
  • A tészta száraz hozzávalóit összekeverjük, belemorzsoljuk a vajat
  • Ezután beledolgozzuk a tojásokat, a tejet és a mézet. 
  • A tésztát 4 részre osztjuk, és kivajazott tepsi hátulján kisütjük őket. Nagy lángon 10-10 percet sütöttem őket.
  • Óvatosan csúsztassuk le a lapokat a tepsiről. 
  • A langyos krémbe beledolgozzuk a 25 dkg vajat.
  • Összeállítjuk a remekművet :-) 
  • Elfoglaltam a fél konyhát, a készre állítás így történt:  az első kisült lapra rákentem a krém negyedét. A következő lapot deszkára csúsztattam, majd amikor kicsit hűlt, ráügyeskedtem a krémre. Erre is jött egy negyed rész krém. Így amíg egy lap sült, én már építettem a váram :-)
  • A legfelső réteg krémre 5 dkg reszelt étcsokit szórunk. 
  • Hagyjuk egy kicsit összeérni, frissen törik a lap, kissé száraz is. Másnap könnyebben lehet szelni, és a krém is átitatja a mézes lapokat.




Félnapos mutatvány, de abszolút megéri :-)


Megjegyzések