Kávés karamell-likőr

Karácsonyi finomság volt ez is, nem tartott ki sokáig ;-) Szerintem nem csak ünnepekkor állja meg a helyét, úgyhogy jöjjön is a recept.


A kókuszcukrot érdemes hozzá beszerezni, igazán megdobja a karamelles ízt, és a finomított cukornál sokkal egészségesebb - de persze ez is cukor, úgyhogy csak óvatosan! :-)





Hozzávalók 5-6 deci likőrhöz:


  • 10 dkg kókuszcukor
  • 3-4 ek. víz
  • 2,5 dl tejszín
  • 4 cl kávé (kotyogóssal főztem, hogy jó erős legyen)
  • 1 rúd fahéj
  • 1 rúd vanília (a belsejét már kikapartam más édességhez, de a rúdban is elég aroma van!)
  • 2,5 dl whisky



Elkészítés:

  • A kókuszcukrot a víz hozzáadásával karamellizáljuk.
  • Amint érezzük a karamelles illatot, mehet bele a tejszín. Legyen kéznél, mert a kókuszcukor könnyen megég, időben öntsük fel!
  • Ha a tejszín felolvadt, jöhet a kávé és a fűszerek. Pár percig melegítsük még, hogy kioldódjon a fűszerek aromája.
  • Vegyük le a tűzről, ha langyosra hűlt, jöhet bele a whisky is.
  • Öntsük üveg(ek)be, a fahéj és a vanília is mehet bele, csak jót tesz neki, ha áznak benne. 
  • Nekem két kis üvegbe került, ezért elfeleztem a rudakat.

Kellemes italozást! ;-)








Forrás:

http://dolcevitablog.hu/2010/12/karamell-likor-2/
A cukrot cseréltem le, a kávét pedig megdupláztam.

Megjegyzések