Zöld teás keksz

Ha nem tudsz matcha teát szerezni hozzá, akkor is elkészítheted, én reszelt citromhéjjal (kezeletlennel!) helyettesíteném, az passzol az áfonyához (de a narancs is!).


Delikátboltban vettem ezt a teát (aztán ezt adták oda a szüleim szülinapomra :-D), de szerintem teaházban, teaboltban is kapni. Nem épp olcsó, de különlegesség, ha néha belekerül egy-egy desszertbe, akkor elég kiadós mennyiség!
Nem kell félni, nem lesz tömény teaíze, épp csak egy kicsit dob a fűszerezésen.


Tetszik a tészta, ilyennel eddig nem dolgoztam. Több vaj van benne, mint a linzertésztában, ez nagyon jót tesz neki, langyosan valami fantasztikus az állaga, de hidegen sem lesz olyan törős, mint egy keksz, vagy olyan túlságosan omlós, mint egy linzer. Szépen egyben marad, egyáltalán nem sérülékeny, gasztroajándéknak is kiváló - főleg ha a teával készítjük el. 


Hozzávalók:
  • 20 dkg puha vaj
  • 4 nagy ek. méz
  • csipet só
  • 2 tojásfehérje (szerintem 1 egész tojással sem nyúlhatunk mellé, ha nincs felesleges fehérje, vagy nem tudunk mit kezdeni a sárgájával - nem tudom, hogy az állaga miatt van-e benne a fehérje, vagy azért, hogy a sárgája ne rontson a tea színén...)
  • 25 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
  • 1 púpos teáskanál matcha tea por
  • 5-10 dkg aszalt áfonya (az eredeti recept 10-et ír, nekem nem volt ennyi a zacskóban, olyan 7-8 deka körül lehetett...)



Elkészítés:
  • Az áfonyát vágjuk fel kisebb darabokra
  • Keverjük össze a lisztet a teával, mehet bele az áfonya is.
  • A puha vajat keverjük habosra a mézzel. Adjuk hozzá a csipet sót, a tojásfehérjéket. Keverjük tovább, amíg szépen kihabosodik.
  • Adjuk hozzá a lisztes keverék harmadát, keverjük tovább. Ezután mehet bele a többi is, két további részletben, idővel fakanálra kell majd váltanunk. 
  • Elég ragacsos lesz a tészta, nem kell megijedni.Varázsoljuk rá egy darab folpack-ra, csomagoljuk be, és hűtőben pihentessük pár órát (nekem kb. 2 órát volt bent).


  • Csípjünk le kis darabokat, formáljunk gombócokat, ezeket pedig lapítsuk le. Én villával megmintáztam a tetejüket.
  • 180 fokon 20 percet sütöttem. 15 perc után azért nézzünk rá!
  • Ha kihűlt, zárt dobozban tároljuk. Nekem ebbe az édes rénszarvasosba került :-)








Forrás: tavaly téli szuflé, a receptet megreformáltam, és máshogy formáztam meg.

Megjegyzések