Téli túrótorta

Ebben a formában kisütve pedig kifejezetten karácsonyi :-)

(Ha előbb eszembe jutott volna, ezzel is nevezhettem volna a SAD. karácsonyi fordulójára, de sebaj, a kis tortáknak is hatalmas sikerük volt...)


Novemberben kóstoltam ezt a tortát egy nagyon drága rokonunknál, el is kértem a receptet. Nem tudom, hogy azért voltam-e oda tőle, mert 1) valóban isteni 2) fogorvosi kíntatások után ez volt az első szilárdabb étel, amit napok óta meg tudtam enni 3) mert Zsuzsi készítette, egyetlen reformkonyhatündér rokonom, aki a családjával együtt nemsokára nagyon-nagyon messze költözik... A lényeg, a süti így volt jó, ahogy volt ;-)

1-2 dolgot változtattam rajta, de nem számottevő. Zsuzsi pohara kb. másfél decis, a siker érdekében én is ezt a mércét tartottam. Nem hiába ;-)


Hozzávalók:
  • 25 dkg túró (kaptam isteni házi túrót...)
  • 1 dl méz (cukorbetegeknek, candidásoknak 1 pohár xilit)
  • 1 pohár joghurt
  • másfél pohár apró szemű zabpehely
  • 1 tk. fahéj
  • fél teáskanál őrölt gyömbér (Zsuzsi vaníliával készítette, ezt is használhatunk gyömbér helyett)
  • 1 tk. sütőpor (foszfátmentes)
  • 1 ek. chia mag (Zsuzsinál 2 tojással készült)
  • 3 alma (ha nagyon nagyok, akkor 2 elég)



Elkészítés:
  • Az alma kivételével mindent összekeverünk. Jó lágy a tészta, a villával összetört túróhoz egy mezei evőkanállal is szépen hozzá tudtam keverni mindent.
  • Begyújtjuk a sütőt. (180 fokra)
  • Az almát nagy lyukú reszelőn lereszeljük, a keverékhez adjuk.
  • Tortaformába öntjük, ha nem szilikon, kivajazzuk. 
  • Tűpróbáig sütjük, nekem kb. 45 percet volt bent.


  • Ha már nem túl forró, vegyük le róla a tortakarikát (ha ilyet használtunk) - vagy a fenyőformát ;-) Így jobban "szellőzik". Kicsit ragacsos, ne ijedjünk meg, mire teljesen kihűl, szépen lehet szeletelni.
  • Ízlés szerint tehetünk rá házi lekvárt, vagy reform csokikrémet, bármit, de magában is nagyon-nagyon finom!



Könnyed, mégis melegítő téli desszert. Ne hagyjátok ki! :-)

Megjegyzések

  1. Hűűű, de jó recept! Elmentem gyorsan! :-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szuper ez a recept, és gyönyörű is így fenyő formában:)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm Lányok! :-) A formát a Mikulás hozta, bár abban nem vagyok biztos, hogy Norvégiában is van-e ilyen üzletlánc :-)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése