Mákos túróhab - egy kis lazítás

A nagy aprósüti üzemben megkívántam valami olyan desszertet, ami nem keksz vagy mézeskalács. Jó sok túróm volt itthon, létezik-e jobb téli hangulatjavító a máknál?! (Leszámítva a likőröket és alkoholos forró italokat :-D)



Hozzávalók 2 adagra - vagy két főre, de ezt én egyedül ettem meg :-D 
  • 25 dkg túró
  • 1 dl hideg tejszín
  • 6 evőkanál darált mák - nem kell spórolni vele ;-)
  • 1 ek. méz
  • 1 ek. citromlé
  • (mehet bele kezeletlen citromhéj is, de én nem voltam olyan lelkiállapotban, hogy nekiálljak reszelni...)




Elkészítés - pillanatok alatt kész!
  • A tejszínt verjük kemény habbá.
  • Egy másik edényben keverjük habosra a többi hozzávalót.
  • Forgassuk bele a tejszínt a mákos túróba.


  • Halmozzuk poharakba - én összekentem egy nyomózsákot is, hogy kicsit szebb legyen, de ez nem fontos lépés :-)
  • Kicsit hűtsük be, ha nem kell feltétlenül azonnal befalnunk... 

Jó étvágyat! A konyhatündérek is megérdemelnek ennyi lazítást!





Megjegyzések

  1. Hűűű, micsoda ötlet! A mákot imádom, a túrókrémeket imádom, szerintem ezt a receptet nekem találtad ki! :-D :-D

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése