Karácsonyfa tortácskák - SAD 11. fordulóra




Megtetszett a kiírás, ehhez képest sikerült az utolsó pillanatra elnyújtanom a "pályamű" elkészítését. A feladat röviden: ünnepi ruhába kellett öltöztetni egy desszertet. Sima csokis sütiket sütöttem, a karácsonyfa hangulatot a zöld vajkrém és a gránátalma biztosítják, a hóról a kókuszreszelék gondoskodik.

A tündértorta alaprecept szerint dolgoztam, mert nálam bevált. A térfogatnövelőt kicsit megemeltem, hogy felpúposodjon a sütim közepe. Így könnyebben tudtam neki karácsonyfaformát adni. Persze lapos sütire is lehet magas vajkrémet halmozni, de attól tartottam, hogy az a mi ízlésünknek "gejl" :-) lesz...



Hozzávalók:

Süti:

  • 125 gramm teljes kiőrlésű liszt
  • fél tk. szódabikarbóna
  • 2 csapott ek. kakaó
  • 125 gramm puha vaj
  • 2 tojás
  • 8 csepp sztívia
  • 4 ek. méz
  • 2 ek. rizstej (vagy víz)


Krém:

  • 125 gramm puha vaj
  • 2 ek. xilit
  • 1 tk. matcha tea por
  • 1 ek. rizstej

Ezen kívül:

  • gránátalma
  • kókuszreszelék




Elkészítés:

  • Az alapreceptben leírtak szerint  elkészítjük a tésztát, 180 fokon kb. 15 perc alatt megsütjük.
  • Hagyjuk teljesen kihűlni. (A krémet én másnap tettem rá.)
  • A krém hozzávalóit összekeverjük (kézi robotgéppel), majd ráhalmozzuk a sütikre. Egy jó nagy teáskanálnyi krémet tegyünk a csúcsára, majd a kanállal ezt húzogassuk lefelé az oldalán. Így jó csúcsos lesz.
  • Díszítsük a gránátalma magjaival, majd szórjunk rá kókuszreszeléket.
  • Matcha tea helyett használhattok más zöld port is, nekem búzafű porom volt még itthon, de nem tudtam, mennyire érződne ki az íze, így nem mertem bevetni. A tea íze sem dominál, szóval színezhetitek bátran, nem rontja el az élvezetet :-)
  • És kééééééész :-)


Jó étvágyat, és jó szórakozást a díszítéshez! :-)


Megjegyzések